Jak pracuje moderní realitní makléř a jak ho správně vybrat
Když se rozhodnete prodat svou nemovitost, chcete ji zpravidla prodat rychle, za co nejvyšší cenu a ideálně kompletně bez potíží a bez starostí. To je při prodeji svépomocí takřka nemožné a bez služeb kvalitního realitního makléře využívajícího nejmodernější technologie se neobejdete. Jenže jak poznat toho pravého? Zjistěte, jak pracuje.
Moderní makléř je online
Vše začíná výběrem toho pravého „moderního“ makléře. Jak ho ale v té záplavě nabídek realitních kanceláří poznat? Jednoduše. Prolustrujte si ho. Odborník ve svém oboru jistě ví, jak jít s dobou. Určitě vám hodně napoví jeho webové stránky. Pokud je nemá profesionálně a přehledně zpracované, raději s ním neztrácejte čas. Člověk, který nechce nebo nedokáže moderně a profesionálně prezentovat sám sebe, to s největší pravděpodobností nezvládne ani s vaší nemovitostí.
Pro spoustu zejména mladých lidí se těžiště života přesunulo na sociální sítě. To samozřejmě platí i pro nákup a prodej nemovitostí. Podívejte se tedy, jak si stojí váš vybraný makléř na Facebooku, Instagramu nebo třeba na Youtube.
Přidaná hodnota správné volby makléře
Výše zmíněné požadavky na prodej nemovitosti nazývejme pro zjednodušení dohromady jako efektivní prodej nemovitosti. A k efektivnímu prodeji nemovitosti dnes vede pouze cesta profesionální prezentace a propagace s využitím moderní technologie. Jak to vypadá v podání toho pravého makléře?
Cit pro obchod
Svým profesionálním přístupem by měl být schopen zhodnotit stav a typ prodávané nemovitosti a na základě toho nastavit vhodnou prodejní strategii. Spolupráce s profi fotografem, a tudíž krásné fotografie jsou dnes již standardem. Naopak pro kvalitní a propracovanou videoprohlídku a pro to, zda a kdy ji použít, to chce cit. Ne každý ho má, což by mohlo vést ke kontraproduktivnímu výsledku.
Prohlídky se přesouvají do virtuální reality
Dalším způsobem, jak nemovitost ještě víc přiblížit potenciálním kupcům, je virtuální prohlídka. Díky tomuto 3D scanu si zájemce může nemovitost dokonale prohlédnout z pohodlí domova. To má ještě jednu velkou výhodu, na osobní prohlídku nemovitosti se vám přihlásí pouze lidé se skutečným zájmem o nemovitost. Nebudete vy ani makléř muset strávit čas s takzvanými realitními turisty.
Web, portály, sociální sítě a přesné cílení
Pokud prodáváte větší nemovitost, případně jejich soubor a běžné inzertní servery jsou vám již malé, je na místě, aby pro vás a pro vaši nemovitost nechal makléř zpracovat webové stránky.
Krásné fotky, dokonalá videoprohlídka dokonce 3D scan můžou být k ničemu, pokud se nic z toho nedostane k relevantním zájemcům. Realitních inzertních serverů funguje dnes přes čtyřicet a považuji za standard, aby se vaše nemovitost dostala na každý z nich včetně investice do topování nabídky, tedy zobrazení na předních pozicích vyhledávání.
Samostatnou kategorií propagace vaší nemovitosti jsou pak sociální sítě, o kterých jsem psal již výše. Vhodně zvoleným sponzorovaným příspěvkem oslovíte cílovou skupinu zájemců rychle, efektivně a přesvědčivým způsobem.
Pryč s papíry, vzhůru do budoucnosti
Vše ale není jen o inzerci a propagaci. Za obrovskou výhodu považuji efektivitu a flexibilitu realitního makléře. Já mám to štěstí, že pracuji pro společnost, která je lídrem v oblasti moderních technologií. Na veškeré schůzky chodíme pouze s tabletem, ve kterém nám náš firemní systém umožňuje podepisovat veškeré dokumenty, a to i vzdáleně pomocí SMS podpisu. To ve finále šetří čas můj i klientův a někdy to může rozhodnout o tom, zda bude prodej úspěšný, či nikoliv.
Vše, co jsem až dosud popsal, by jistě stačilo k úspěšnému prodeji. Proč z toho ale nedostat něco navíc? Pokud se díky precizní prezentaci povede přivést více zájemců o vaší nemovitost, dokážu ve spolupráci s naší společností uspořádat elektronickou aukci a v ní ještě navýšit prodejní cenu oproti vašemu očekávání. A o to vám přece také jde – prodat za nejvíc.
Pár tipů závěrem
Pokud zvažujete prodej své nemovitosti, makléře pečlivě vybírejte. Zvolte pouze jednoho a spolupracujte v režimu výhradního zastoupení, který je výhodný pro obě strany. Věřím, že s výběrem vám mohou pomoci jak osobně, tak třeba pomocí dalších článků na mém blogu. Pokud vás problematika realit zajímá a články se vám líbí, můžete je jednoduše každý měsíc odebírat do své e-mailové schránky.
V případě zájmu o mé realitní služby mě neváhejte kontaktovat.